Contactgegevens van de Proximus klantendienst

Geactualiseerd op
minuten lezen
Proximus contact

Telefonisch met de Proximus klantendienst contact opnemen kan op: 0800 22 800. Bij Proximus klant worden kan door te bellen naar: 02 808 96 40*. Met Proximus contact opnemen is ook mogelijk via de MyProximus klantenzone, één van de online contactformulieren, de chat op de website of via sociale media. Bovendien is het mogelijk om bij een Proximus winkel langs gaan.

Hoe neem je met Proximus contact op?

Wil je met Proximus contact opnemen? Er zijn verschillende contactmanieren beschikbaar.

Hoe kun je Proximus contacteren?
ContactmogelijkheidContactinformatie
Proximus telefoonnummer algemene klantendienst en helpdesk0800 22 800
Proximus telefoonnummer om een abonnement af te sluiten
Proximus telefoonnummer algemene klantendienst vanuit het buitenland+32 475 15 60 00
Online klantenzoneMyProximus
DigitaalOnline chat en online contactformulier
Sociale mediaFacebook en Twitter

Je kunt zowel in het Nederlands als in het Frans met de Proximus klantendienst contact opnemen. Bovenstaande contactmogelijkheden zijn gericht op de Nederlandstalige klantendienst.

Bovendien kun je de supportpagina op de Proximus website of het Proximus forum bezoeken. Wellicht kun je hier al een antwoord vinden op je vragen of problemen.

Er bestaat geen email waarop je een bericht naar Proximus kunt sturen. Je zult hiervoor het online contactformulier moeten invullen, waarna je wel via de mail een reactie vanuit de Proximus klantendienst zult ontvangen.

Openingsuren van de Proximus klantendienst

Niet elke klantendienst van Proximus is tijdens dezelfde openingsuren te bereiken. Je vindt in onderstaande tabel de openingsuren van elke Proximus klantendienst.

Wanneer kan ik de Proximus klantendienst telefonisch bereiken?
KlantendienstOpeningsuren
Algemene klantendienstMaandag tot en met vrijdag van 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag: 9:00 - 17:30 uur
Technische dienstMaandag tot en met vrijdag van 8:00 - 22:00 uur
Zaterdag: 9:00 - 22:00 uur
Abonnement afsluitenMaandag tot en met vrijdag: 8:00 - 19:00 uur
Zaterdag: 8:30 - 17:30 uur
Nummer blokkeren24/7

Hoe kun je een klacht indienen bij Proximus?

Je kunt telefonisch of per mail de Proximus klachtendienst bereiken. In beide gevallen is het aan te raden om eerst het "Hulp op maat"-stappenplan op de Proximus website te doorlopen.

Als je er gezamenlijk met de Proximus klachtendienst niet uitkomt of je bent niet tevreden met de geboden oplossen, kun je met de Ombudsdienst voor Telecommunicatie contact opnemen. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en Proximus, om alsnog tot een oplossing te komen.

Adres van Proximus

Het kantoor van Proximus bevindt zich in Brussel. Het is niet mogelijk om hier langs te gaan om de Proximus klantendienst te spreken. Het is daarnaast ook niet mogelijk om per post met de Proximus klantendienst contact op te nemen.

Proximus winkels inn België

Proximus beschikt over een groot aantal winkels verspreid over België. Je kunt bij een Proximus winkel langs gaan voor hulp bij je problemen of bij vragen, het aanschaffen van producten, of het inleveren van je oude toestellen.

Op de Proximus shop pagina kun je precies achterhalen waar er een winkel van Proximus bij jou in de buurt zit.

Hoe kun je bij Proximus klant worden?

Je kunt zelf bij Proximus een abonnement afsluiten via de Proximus website. Tijdens het bestelproces kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch en / of dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. In beide gevallen zal Proximus je huidige abonnementen voor jou opzeggen.

Wil je hulp ontvangen met het afsluiten van een Proximus abonnement? Je kunt hiervoor KillMyBill bellen: 02 808 96 40. Onze telecom experts helpen jou met het vinden van het beste Proximus abonnement, een abonnement bij Proximus afsluiten en je huidige abonnement opzeggen.

Ook kun je met de Proximus klantendienst contact opnemen of langsgaan bij een Proximus winkel bij jou in de buurt. Een medewerker van Proximus zal jou dan helpen met het afsluiten van een nieuw abonnement.

Proximus business klantendienst

Voor bedrijven bestaan er andere telefoonnummers waarop je de Proximus klantendienst kunt bereiken. Alle Proximus business contactmanieren ontdek je in onderstaande tabel.

Telefoonnummers Proximus klantendienst voor bedrijven
KlantendienstTelefoonnummerOpeningsuren
Proximus klantendienst voor business klanten
Gratis telefoonnummer0800 22 500Maandag tot zaterdag: 8:00 - 20:00 uur
Zondag en feestdagen: 9:00 - 17:30 uur
Telefoonnummer vanuit het buitenland+32 4 75 15 60 00
Proximus klantendienst voor bedrijven
Gratis telefoonnummer0800 22 200Maandag tot zaterdag: 8:00 - 20:00 uur
Zondag en feestdagen: 9:00 - 17:30 uur
Telefoonnummer vanuit het buitenland+32 4 75 15 60 30

Veelgestelde vragen over de Proximus klantendienst

Hoe stuur ik een email naar Proximus?

Er bestaat geen mailadres waarop je Proximus kunt contacteren. Met Proximus contact opnemen via de mail kan enkel via het contactformulier. De Proximus klantendienst probeert binnen drie werkdagen op je mail terug te komen.

Is het nummer 0800 22 800 gratis?

Ja. Zolang je je in België bevindt, kun je gratis bellen naar de Proximus klantenservice: 0800 22 800.

Wat is het telefoonnummer van Proximus?

Proximus beschikt over verschillende telefoonnummers die je kunt bellen. Contacteer de algemene klantendienst van Proximus op: 0800 22 800. Wil je de Proximus klantendienst bellen vanuit het buitenland? Je kunt dan bellen naar: +32 475 15 60 00.

Hoe kun je Proximus verhuizen?

Het regelen van een verhuis is enkel noodzakelijk als je een pack of internet abonnement hebt. In dit geval volg je onderstaande stappen voor het doorgeven van je Proximus verhuis.

  1. Ga na of je nieuwe woning al aangesloten is op het Proximus netwerk.
  2. Geef je verhuizing drie tot vier weken voor de daadwerkelijk verhuis door aan Proximus in MyProximus als er al een Proximus internetaansluiting is. Is de aansluiting er nog niet, zul je zes weken voor de verhuis de verhuizing door moeten geven.
  3. Je wordt door een medewerker van de Proximus klantendienst terug gebeld om een afspraak te maken voor de installatie in je nieuwe woning.
  4. Zorg dat je thuis bent tijdens het tijdsslot waarin de technieker van Proximus langs kan komen voor de installatie.

Heb je enkel een Proximus gsm-abonnement? Het is dan al voldoende om enkel je adreswijziging in MyProximus door te voeren.

Ga je verhuizen?

Bel KillMyBill voor gratis advies, hulp met het verhuizen van al je contracten en eventueel nieuwe contracten afsluiten.

Advertentie

Ga je verhuizen?

KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies, hulp met het verhuizen van al je contracten en eventueel nieuwe contracten afsluiten.

Advertentie

Hoe kun je Proximus opzeggen?

Het annuleren van je Proximus abonnement kun je op vier verschillende manieren doen:

  • Door KillMyBill te bellen als je zowel Proximus wilt opzeggen als een ander abonnement wilt afsluiten: 02 808 96 40.
  • Door gebruik te maken van Easy Switch wanneer je verandert van internet- of televisie-abonnement of pack. Het beëindigen van je abonnement wordt in dit geval door je nieuwe aanbieder gedaan.
  • Door gebruik te maken van de nummerbehoudoptie bij het veranderen van gsm- of vaste telefoon abonnement en je wilt je huidige nummer behouden. De opzegging van je contract wordt dan door je nieuwe aanbieder gedaan.
  • In MyProximus bij "Mijn producten".

Vergeet niet om na het opzeggen van je abonnement, ongeacht of je een nieuw abonnement hebt afgesloten of niet, alle toestellen met accessoires naar Proximus terug stuurt.

Wil je veranderen van telecom aanbieder?

Bel KillMyBill en ontvang gratis en vrijblijvend hulp bij het vergelijken van alle aanbieders, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.

Advertentie

Wil je veranderen van telecom aanbieder?

Laat KillMyBill je gratis terugbellen voor hulp bij de telecom aanbieders vergelijken, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.

Advertentie
Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 11 stemmen vond de informatie nuttig.

KillMyBill, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. KillMyBill krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Proximus klant worden?

Proximus klant worden of informatie ontvangen?