Als één van de grootste telecom aanbieders in België biedt Orange internet en mobiele telefonie abonnementen en packs met internet, TV, gsm en vaste telefonie aan in vrijwel het hele land. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie en contactgegevens van Orange.

Wie is Orange?

Orange werd in 1995 opgericht na de vrijmaking van de Belgische telecommarkt door France Télécom en het Belgische Telindus. Mobistar - zoals Orange aanvankelijk heette - begon in 1996 met het aanbieden van hun producten. In 2000 werd het Britse Orange door France Télécom gekocht, waar alle gsm-activiteiten en dus ook Mobistar ondergebracht werden.

Het duurde tot 2010 totdat Mobistar ook begon met het aanbieden van televisie en een compleet pack met mobiele en vaste telefonie, internet en televisie. Dit pack werd echter in 2013 stopgezet, maar in de loop van de tijd begonnen ze weer met het aanbieden van packs. Bovendien werd in 2016 de naam Mobistar aangepast naar Orange, de naam van het moederbedrijf en de naam die ook in andere landen gebruikt wordt.

Tegenwoordig behoort Orange tot de Orange Group, die ook actief is in onder andere Frankrijk en Spanje en verschillende Afrikaanse landen, en biedt abonnementen en packs aan aan particulieren en professionele klanten. In België hebben zij ook het merk hey telecom op de markt gebracht.

Orange klant worden of informatie ontvangen?

Neem contact op met KillMyBill voor gratis advies over de Orange abonnementen of om een abonnement bij Orange af te sluiten.

Orange klant worden of informatie ontvangen?

KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies over de Orange abonnementen of om een abonnement bij Orange af te sluiten.

Hoe neem je met Orange contact op?

Het is mogelijk om zowel digitaal als telefonisch als offline met Orange contact op te nemen.

  • Orange telefoonnummer: 5000 (klanten) / 02 745 95 00 (niet-klanten)
  • Orange telefoonnummer vanuit het buitenland: +32 2 745 95 00
  • Contactformulier op de website
  • Online chat op de website
  • My Orange
  • Orange Tribe forum
  • Orange winkel

Wat zijn de openingsuren van de Orange klantendienst?

De openingsuren van de Orange klantendienst zijn afhankelijk van de reden waarvoor je met hen contact opneemt. De algemene Orange klantendienst is geopend van maandag tot en met zaterdag van 8:00 - 20:00 uur en op zondag en feestdagen van 10:00 - 18:30 uur.

Met de Orange helpdesk kun je altijd van 8:00 - 20:00 uur contact opnemen, ongeacht de dag en ook op feestdagen. Als je jouw gsm-nummer moet laten blokkeren, kun je 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 met Orange contact opnemen.

Wat is het adres van Orange?

Het kantoor van Orange bevindt zich in Evere.

Orange Belgium N.V.
Bourgetlaan 3
1140 Evere

Orange heeft daarnaast ook vestigingen in Gent (Sint Salvatorsstraat 18/201, 9000 Gent) en in Charleroi (Avenue Mermoz 32, 6041 Gosselies).

Wat is het aanbod van Orange?

Het is mogelijk om voor alle verschillende telecom producten naar Orange te gaan. Deze telecom aanbieder biedt zowel losse internet- als gsm-abonnement aan als packs met daarin een combinatie van internet, mobiele telefonie, televisie en vaste telefonie. Het is bovendien mogelijk om bij Orange gebruik te maken van 5G bij alle gsm-abonnementen en om een fiber abonnement af te sluiten.

Orange biedt vier verschillende internetabonnementen aan: één met fiber, één zonder fiber en twee zonder dat er een installatie benodigd is. Daarnaast bieden ze vier gsm-abonnementen aan, waarbij je bij alle vier de abonnementen gebruik kunt maken van 5G. Deze gsm-abonnementen verschillen onderling in de hoeveelheid data, belminuten en SMS'en.

Het is bij Orange mogelijk om aan het pack één van de twee televisie-abonnementen toe te voegen: televisie met decoder of zonder decoder. Ook kun je aan je pack vaste telefonie toevoegen en is het bij Orange mogelijk om een herlaadkaart aan te schaffen. Je hebt hierbij de keuze tussen twee typen herlaadkaarten.

Orange klant worden of informatie ontvangen?

Neem contact op met KillMyBill voor gratis advies over de Orange abonnementen of om een abonnement bij Orange af te sluiten.

Orange klant worden of informatie ontvangen?

KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies over de Orange abonnementen of om een abonnement bij Orange af te sluiten.

Hoe kun je bij Orange klant worden?

Je kunt op verschillende manieren bij Orange klant worden:

  • Bel KillMyBill op: 02 808 96 40.
  • Via de Orange website.
  • In een Orange winkel.

Wat is de Orange review?

Elk jaar wordt er door de Ombudsdienst voor Telecommunicatie - de bemiddelaar tussen de telecom aanbieders en klanten - een rapport uitgebracht waarin zij ingaan op de klachten die zij het jaar daarvoor hebben ontvangen. Hierin worden ook de klachten met betrekking tot de grootste telecom aanbieders verder bekeken.

In het rapport over de klachten van 2022 zijn er 1.978 klachten over Orange bij de Ombudsdienst binnengekomen. Hiertoe worden ook de klachten gericht aan hey telecom meegerekend. Over Orange zijn na Proximus en Telenet de meeste klachten binnen gekomen, al is er wel sprake van een afname ten opzichte van 2021.

Op Trustpilot ontvangt Orange na aanleiding van 964 reviews een score van 1,3 / 5 sterren.