Scarlet is een telecom aabieder dat actief is in België met abonnementen voor internet en gsm en packs met TV en vaste telefonie. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over telecom provider Scarlet.

Wie is Scarlet?

Scarlet is van oorsprong een Nederlands bedrijf, waar het in 1992 werd opgericht als onderdeel van Telegroup voordat het in 1997 toetrad tot de Belgische telecommarkt en in 1999 als zelfstandig bedrijf verderging. In 2008 nam Proximus het merk Scarlet over en in 2022 werd de gehele Belgische tak van Scarlet NV door Proximus NV overgenomen. De Nederlandse tak van Scarlet NV is in 2011 al afgeplists van de Belgische tak.

Aanvankelijk kon Scarlet enkel internet en vaste telefonie aabieden. Door de overname van Proximus, werd het voor hen ook mogelijk om TV aan te bieden. Momenteel kun je als los abonnement internet en mobiele telefonie afsluiten en kun je TV en vaste telefonie in een pack afsluiten.

Scarlet klant worden of informatie ontvangen?

Neem contact op met KillMyBill voor gratis advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement bij Scarlet af te sluiten.

Scarlet klant worden of informatie ontvangen?

KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement bij Scarlet af te sluiten of sluit zelf online een abonnement bij Scarlet af.

Hoe neem je met Scarlet contact op?

Je kunt zowel digitaal als telefonisch als offline met Scarlet contact opnemen.

  • Scarlet telefoonnummer voor technische problemen: 02 275 27 27
  • Scarlet telefoonnummer voor het activeren van simkaarten: 0800 84 444
  • Terugbelverzoek invullen op de website
  • Contactformulier op de website
  • Scarlet winkel

Wat zijn de openingsuren van de Scarlet klantendienst?

Je kunt telefonisch contact met de Scarlet klantendienst opnemen van maandag tot vrijdag van 9:00 - 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 17:00 uur. Wanneer je een terugbelverzoek invult, zal de Scarlet klantendienst tijdens deze openingsuren met jou contact opnemen.

Wat is het adres van Scarlet?

De maatschappelijke zetel van Proximus NV - waar Scarlet tot behoort - bevindt zich in Brussel.

Proximus NV
Koning Albert II-laan 27
1030 Brussel

Wat is het aanbod van Scarlet?

Scarlet biedt twee type internetabonnementen aan. Beide abonnementen maken gebruik van bekabeld internet. Er worden daarnaast door Scarlet drie gsm abonnementen aangeboden. Met ieder gsm abonnement kun je onbeperkt SMS'en, de hoeveelheid mobiel internet en belminuten verschillen per abonnement.

Het is bij Scarlet ook mogelijk om een pack af te sluiten. Je kunt kiezen tussen een pack met enkel internet en TV, waarbij je kunt kiezen tussen de drie verschillede gsm abonnementen, en een pack met internet, TV en ofwel vaste telefonie ofwel mobiele telefonie. Bij het Scarlet Trio Mobile pack kun je kiezen tussen twee gsm abonnementen, die verschillen in de hoeveelheid data.

Scarlet klant worden of informatie ontvangen?

Neem contact op met KillMyBill voor gratis advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement bij Scarlet af te sluiten.

Scarlet klant worden of informatie ontvangen?

KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies over de Scarlet abonnementen of om een abonnement bij Scarlet af te sluiten of sluit zelf online een abonnement bij Scarlet af.

Hoe kun je bij Scarlet klant worden?

Het is mogelijk om samen met de telecom experts van KillMyBill een abonnement of pack bij Scarlet af te sluiten. Je kunt onze telecom experts bereiken op: 02 808 96 40.

Je kunt ook zelf een abonnement bij Scarlet afsluiten door naar de Scarlet website te gaan. In het menu kies je het soort abonnement dat je wilt afsluiten en vervolgens klik je bij het gewenste abonnement op "Bestel nu", waarna je het bestelproces doorloopt.

Bovendien kun je bij een Scarlet winkel langs te gaan om met behulp van een medewerker samen een abonnement bij Scarlet af te sluiten.

Wat is de Scarlet review?

Elk jaar publiceert de Ombudsdienst voor telecommunicatie - de organisatie waar je heen kunt als je klachten hebt over of problemen met je telecom aanbieder - een rapport waarin alle klachten die het jaar daarvoor bij hen zijn binnen gekomen worden samengevat.

In het rapport over 2021 blijkt dat er een groot aantal klachten over Scarlet zijn binnen gekomen bij de Ombudsdienst, maar liefst 584. Dit maakt hen de vijfde aanbieder met tevens een verdubbeling van het aantal klachten ten opzichte van 2020.

Op Trustpilot zijn de beoordelingen over Scarlet positiever. Na aanleiding van 5.676 reviews ontvangt Scarlet een beoordeling van 4 / 5.