Scarlet is een telecom aabieder dat actief is in België met abonnementen voor internet en gsm en packs met TV en vaste telefonie. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over telecom provider Scarlet.

Scarlet in het kort

Over Scarlet

  • Opgericht in 1992
  • Actief in heel België
  • Gebruikt het netwerk van Proximus
  • 3,8 / 5 op Trustpilot (6.612 reviews)

Aanbod Scarlet

  • Internet abonnementen
  • Gsm-abonnementen
  • Packs met internet en tv en gsm of vaste telefonie

Tijdlijn Scarlet

  1. 1992 - oprichting Scarlet
  2. 1997 - toetreding Belgische telecommarkt
  3. 2008 - overname door de Proximus Group

Wie is Scarlet?

Scarlet is van oorsprong een Nederlands bedrijf, waar het in 1992 werd opgericht als onderdeel van Telegroup voordat het in 1997 toetrad tot de Belgische telecommarkt en in 1999 als zelfstandig bedrijf verder ging. In 2008 nam Proximus het merk Scarlet over en in 2022 werd de gehele Belgische tak van Scarlet NV door Proximus NV overgenomen. De Nederlandse tak van Scarlet NV was in 2011 al afgeplists van de Belgische tak.

Aanvankelijk kon Scarlet enkel internet en vaste telefonie aabieden. Door de overname van Proximus, werd het voor hen ook mogelijk om TV aan te bieden. Momenteel kun je als los abonnement internet en mobiele telefonie afsluiten en kun je TV en vaste telefonie in een pack afsluiten.

Contactinformatie Scarlet

Je kunt zowel digitaal als telefonisch als offline met Scarlet contact opnemen.

  • Scarlet telefoonnummer voor technische problemen: 02 275 27 27
  • Scarlet telefoonnummer voor het activeren van simkaarten: 0800 84 444
  • Terugbelverzoek invullen op de website
  • Contactformulier op de website
  • Scarlet winkel

Openingsuren van de klantendienst van Scarlet

Je kunt telefonisch contact met de Scarlet klantendienst opnemen van maandag tot vrijdag van 9:00 - 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 17:00 uur. Wanneer je een terugbelverzoek invult, zal de Scarlet klantendienst tijdens deze openingsuren met jou contact opnemen.

Adres van Scarlet

De maatschappelijke zetel van Proximus NV - waar Scarlet tot behoort - bevindt zich in Brussel.

Proximus NV
Koning Albert II-laan 27
1030 Brussel

Aanbod van Scarlet

Scarlet biedt twee type internetabonnementen aan. Beide abonnementen maken gebruik van bekabeld internet. Er worden daarnaast door Scarlet drie gsm-abonnementen aangeboden. Met ieder gsm-abonnement kun je onbeperkt sms'en, de hoeveelheid mobiel internet en belminuten verschillen per abonnement.

Het is bij Scarlet ook mogelijk om een pack af te sluiten. Je kunt kiezen tussen een pack met enkel internet en TV, waarbij je kunt kiezen tussen de drie verschillede gsm-abonnementen, en een pack met internet, TV en ofwel vaste telefonie ofwel mobiele telefonie.

Daar waar Proximus hun glasvezel netwerk al heeft uitgerold, kunnen nieuwe Scarlet klanten aangesloten worden op dit netwerk. Dit heeft echter geen consequenties voor het aanbod en de maximale internetsnelheden. Scarlet biedt namelijk nog steeds geen speciale glasvezel abonnementen aan.

Hoe kun je bij Scarlet klant worden?

Het is mogelijk om samen met de telecom experts van KillMyBill een abonnement of pack bij Scarlet af te sluiten. Je kunt onze telecom experts bereiken op: 02 808 96 40.

Je kunt ook zelf een abonnement bij Scarlet afsluiten door naar de Scarlet website te gaan. In het menu kies je het soort abonnement dat je wilt afsluiten en vervolgens klik je bij het gewenste abonnement op "Bestel nu", waarna je het bestelproces doorloopt.

Bovendien kun je bij een Scarlet winkel langs te gaan om met behulp van een medewerker samen een abonnement bij Scarlet af te sluiten.

Review van Scarlet

Elk jaar publiceert de Ombudsdienst voor Telecommunicatie - de organisatie waar je heen kunt als je klachten hebt over of problemen met je telecom aanbieder - een rapport waarin alle klachten die het jaar daarvoor bij hen zijn binnen gekomen worden samengevat.

In het rapport over 2022 blijkt dat Scarlet veel verbeterd heeft, aangezien er maar liefst 45 % minder klachten over hen bij de Ombudsdienst zijn binnengekomen. In 2022 kwamen er over Scarlet 877 klachten binnen.

Op Trustpilot zijn de beoordelingen over Scarlet positiever. Na aanleiding van 6.705 reviews ontvangt Scarlet een beoordeling van 3,8 / 5 (19 oktober 2023).

Meer informatie over Scarlet

KillMyBill, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. KillMyBill krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Scarlet klant worden?

Scarlet klant worden of informatie ontvangen?