Telenet is een zeer grote telecom aanbieder met hun eigen netwerk. In de Nederlandstalige gemeenten van België biedt Telenet internetabonnementen en packs met ook TV en vaste telefonie aan. In heel België kun je bij Telenet een gsm-abonnement afsluiten. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over Telenet.
Wie is Telenet?
Telenet is in 1994 opgericht doordat de Vlaamse regering een tweede telecommunicatienetwerk wou hebben naast Belgacom. De oprichting van Telenet Holding NV werd echter pas in 1996 voltooid, waarna ook gestart kon worden met het opzetten van de benodigde infrastructuur. De eerste diensten worden door Telenet vanaf 1997 aangeboden: internet en vaste telefonie.
Vanaf 2002 werd het voor Telenet ook mogelijk om TV aan te gaan bieden. Enkel mobiele telefonie bood Telenet op dit moment nog niet aan. Hier kwam echter verandering in toen Telenet in 2006 een samenwerking aanging met de netwerkoperator Mobistar. Door de overname van BASE Company in 2015, kreeg Telenet toegang tot een eigen mobiel netwerk.
Hulp nodig bij het kiezen van een telecom abonnement of pack?
Bel KillMyBill voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internet, TV en gsm abonnementen en packs in België en het afsluiten van een nieuw abonnement of pack.
Hulp nodig bij het kiezen van een telecom abonnement of pack?
KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internet, TV en gsm abonnementen en packs in België en het afsluiten van een nieuw abonnement of pack.
Hoe neem je met Telenet contact op?
Je kunt met de Telenet klantendienst telefonisch, digitaal of offline contact opnemen.
- Telenet telefoonnummer: +32 15 66 66 66
- Telenet telefoonnummer wijzigingen abonnement & verhuis: 0800 66 046
- Telenet WhatsApp: +32 468 00 10 98
- Contactformulier op de website
- Facebook Messenger
- De Netweters
- Post
- Telenet winkel
Wat zijn de openingsuren van de Telenet klantendienst?
Afhankelijk van de reden waarvoor je belt, kun je tijdens andere openingsuren met Telenet contact opnemen. Zo is de algemene klantendienst beschikbaar van maandag tot vrijdag van 8:00 - 17:30 uur. De Telenet helpdesk heeft ruimere openingsuren, namelijk van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 9:00 - 22:00 uur.
Als je een afspraak wilt wijzigen, kun je van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 22:00 uur met Telenet contact opnemen. Voor het regelen van je verhuis, het aanpassen van je abonnement of vragen over de levering van je toestel, contact je van maandag tot vrijdag van 8:00 - 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 17:30 uur de Telenet klantendienst.
Via WhatsApp kun je met de Telenet klantendienst in contact komen van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 22:00 uur. Als je het online contactformulier hebt ingevuld, zal Telenet proberen om binnen twee werkdagen bij je terug te komen. Het kan echter zijn dat de wachttijd door drukte iets oploopt.
Wat is het adres van Telenet?
Het kantoor van Telenet bevindt zich in Mechelen.
Telenet BVLiersesteenweg 4
2800 Mechelen
Als je via de post met Telenet contact wilt opnemen, vergeet dan niet om je post te richting aan de klantendienst (T.a.v. De klantendienst).
Wat is het aanbod van Telenet?
Het is bij Telenet mogelijk om één van de twee gsm-abonnementen of één van de drie internetabonnementen af te sluiten. Je kunt ook een herlaadkaart aanschaffen. Anders dan bij herlaadkaarten bij andere telecom aanbieders, hoef je de Telenet herlaadkaart niet te herladen. Je betaalt hierbij namelijk maandelijks dat wat je verbruikt hebt.
Je kunt ook een Telenet pack afsluiten. Je hebt hierbij de keuze tussen een pack met internet en TV, een pack met internet en mobiele telefonie, een pack met internet, gsm en TV en het Telenet ONE pack. Bij Telenet ONE ontvang je internet en mobiele telefonie. Als optie kun je vaste telefonie en TV toevoegen.
Bij het losse internetabonnement is het niet mogelijk om van fiber gebruik te maken, wat bij het Telenet ONEup pack wel het geval is. Bij zowel mobiele telefonie in het pack als bij de losse Telenet mobile abonementen kun je van 5G gebruik maken, onder voorwaarde dat je een Telenet 5G dekking hebt en je toestel een 5G-signaal kan ontvangen.
Hulp nodig bij het kiezen van een telecom abonnement of pack?
Bel KillMyBill voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internet, TV en gsm abonnementen en packs in België en het afsluiten van een nieuw abonnement of pack.
Hulp nodig bij het kiezen van een telecom abonnement of pack?
KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internet, TV en gsm abonnementen en packs in België en het afsluiten van een nieuw abonnement of pack.
Wat is de Telenet review?
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie helpt als bemiddelaar bij problemen tussen een telecom aanbieder en hun klanten. Elk jaar brengen zij tevens een rapport uit met daarin een samenvatting van alle klachten die zij het jaar daarvoor hebben ontvangen.
In het laatste rapport blijkt dat er in heel 2022 over de gehele Telenet groep 2.478 klachten zijn binnen gekomen. Enkel over Proximus zijn er in 2022 meer klachten binnen gekomen. Het aantal klachten in 2022 zijn wel met 22 % afgenomen ten opzichte van 2021.
Op Trustpilot zijn er een groot aantal reviews over Telenet. Naar aanleiding van 1.023 reviews ontvangt Telenet een gemiddelde score van 1,3 / 5.