Proximus is de grootste telecom aanbieder in België die in vrijwel het hele land internet en gsm-abonnementen aanbiedt en packs met internet, TV, gsm en vaste telefonie aan particulieren en bedrijven. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over Proximus.
Wie is Proximus?
Proximus werd opgericht in 1930 als RTT, dat staat voor Regie voor Telegraaf en Telefoon. Zo'n zestig jaar later, in 1992, werd de RTT vervangen door Belgacom NV. Belgacom was aanvankelijk een autonoom overheidsbedrijf, maar twee jaar later werd het een naamloze vennootschap die in 1994 ook het mobiele netwerk van Proximus lanceren. De Belgische staat bezat echter nog enkele jaren 50 % van de aandelen.
Vanwege de liberalisering van de telecommarkt in België in 1998, besluit Belgacom Skynet over te nemen. Dankzij Skynet is het voor Belgacom mogelijk om ADSL aan te bieden in België. In 2002 is Proximus de eerste, Belgische, mobiele operator die ia GRPS internet aanbiedt en in 2004 voert Belgacom een test uit voor TV. Een jaar later zullen ze ook daadwerkelijk TV gaan aanbieden en zal Proximus als eerste 3G in België gaan aanbieden.
In 2006 werd het door het opkopen van het resterende 25 % belang van Vodafone in Proximus mogelijk om alle vier de producten aan te bieden in België, dat vanaf 2007 ook in packs aangeboden werd. Proximus blijft de voorloper op technologische ontwikkelingen, met in 2012 de lancering van 4G, in 2017 de lancering van 4,5 G en de start van fiber en de uitrol van 5G in de laatste jaren.
Vanaf 2015 staat Belgacom NV officieel bekend als Proximus NV, met onder andere Proximus, Mobile Vikings, Scarlet en sinds 2023 ook edpnet. Proximus biedt momenteel in België alle mogelijke diensten aan: internet, TV, mobiele telefonie, vaste telefonie en herlaadkaarten. Dit doen zij zowel in losse abonnementen en in packs, zowel voor particulieren als voor zelfstandigen en bedrijven.
Proximus klant worden of informatie ontvangen? Neem contact op met KillMyBill voor gratis advies over de Proximus abonnementen of om een abonnement bij Proximus af te sluiten. Proximus klant worden of informatie ontvangen? Neem contact op met KillMyBill voor gratis advies over de Proximus abonnementen of om een abonnement bij Proximus af te sluiten.
Hoe neem je met Proximus contact op?
Je kunt digitaal, telefonisch en offline met Proximus contact opnemen.
- Proximus telefoonnummer: 0800 22 800
- Proximus telefoonnummer vanuit het buitenland: +32 475 15 60 00
- Contactformulier op de website
- Ticket in MyProximus
- Online chat op de website
- Facebook Messenger
- Proximus winkel
- Proximus Forum
Wat zijn de openingsuren van de Proximus klantendienst?
Proximus beschikt over meerdere klantendiensten. De openingsuren van elke klantendienst zijn anders. Zo kun je de algemene Proximus klantendienst bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 - 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 - 17:30 uur. De openingsuren van de Proximus helpdesk zijn van maandag tot vrijdag van 8:00 - 22:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 9:00 - 22:00 uur.
Indien je jouw telefoonnummer moet blokkeren, bijvoorbeeld omdat je telefoon gestolen is, kun je 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 met Proximus contact opnemen. Wanneer je het online contactformulier invult, kun je binnen drie werkdagen een reactie verwachten. In de online chat en op sociale media kun je sneller een reactie verwachten.
Wat is het adres van Proximus?
Het kantoor van Proximus bevindt zich in Brussel.
Proximus NVKoning Albert II-laan 27-B
1030 Brussel
Wat is het aanbod van Proximus?
Er worden een groot aantal producten aangeboden door Proximus. Zo kun je bij deze telecom aanbieder terecht voor een los internet of gsm-abonnement, maar is het ook mogelijk om packs af te sluiten met internet, TV, mobiele telefonie en vaste telefonie. Bovendien kun je bij Proximus fiber abonnementen afsluiten en kun je bij verschillende gsm-abonnementen 5G gebruiken.
Proximus biedt twee internet abonnementen aan, die je beide met of zonder fiber kunt afsluiten. Daarnaast bieden ze vier gsm-abonnementen aan, waarbij je bij ieder abonnement onbeperkt kunt SMS'en en op het goedkoopste abonnement na, ook van 5G gebruik kunt maken. De rest van de gsm-abonnementen verschillen in de hoeveelheid data en belminuten.
In het Proximus Flex pack kun je internet combineren met enkel TV, met enkel mobiele telefonie, met zowel TV en mobiele telefonie en eventueel ook met vaste telefonie. Het is bovendien mogelijk om enkel een herlaadkart aan te schaffen bij Proximus.
Proximus klant worden of informatie ontvangen? Neem contact op met KillMyBill voor gratis advies over de Proximus abonnementen of om een abonnement bij Proximus af te sluiten. Proximus klant worden of informatie ontvangen? Neem contact op met KillMyBill voor gratis advies over de Proximus abonnementen of om een abonnement bij Proximus af te sluiten.
Hoe kun je bij Proximus klant worden?
Het is op verschillende manieren mogelijk om bij Proximus klant te worden:
- Bel KillMyBill op: 02 808 96 40.
- Via de Proximus website.
- In een Proximus winkel.
Wat is de Proximus review?
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie is de bemiddelaar tussen telecom aanbieders en klanten die problemen met hun provider hebben. Op basis van alle klachten die zij jaarlijks ontvangen, brengen ze één keer per jaar een rapport uit met een samenvatting van alle klachten.
In het laatste rapport komt naar voren dat de meeste klachten bij de Ombudsdienst zijn binnen gekomen over Proximus. Maar liefst 4.640 klachten betroffen Proximus. Dit zijn er bijna twee keer zoveel als de nummer twee op de lijst (de Telenet Group), maar wel 22 % minder dan in 2021.
Op Trustpilot ontvangt Proximus naar aanleiding van 1.421 reviews een score van 1,2 / 5.
Meer informatie Proximus
Ieder Proximus gsm-abonnement, de promoties en de opties
Proximus Flex: tarieven, promoties, glasvezel en opties
Proximus internet: prijzen, opties, glasvezel en promoties
Proximus tarieven: Wat zijn de prijzen van Proximus?
Proximus contact: overzicht gegevens Proximus klantendienst