Ben je klant bij Elegant en wil je het contract opzeggen of ga je verhuizen? Op deze pagina vind je alle informatie over de stappen die je moet doorlopen voor het verhuizen of opzeggen van je Elegant contract.

Hoe regel je een Elegant verhuis?

1

Geef je verhuis online of telefonisch door aan Elegant. Dit kan via de online klantenzone, per e-mail bij je persoonlijke dossierbeheerder of via het algemene telefoonnummer: 015 48 11 30.

2

Vul het energieovernamedocument voor je oude woning samen met de nieuwe bewoner of eigenaar in en stuur deze door naar Elegant. Als er geen nieuwe bewoner is, staat de eigenaar van de woning in voor het energieverbruik.

3

Vul het energieovernamedocument voor je nieuwe woning samen met de oude nieuwe bewoner of eigenaar in en stuur deze door naar Elegant.

4

Nadat Elegant de meterstanden heeft ontvangen, zal de slotfactuur worden opgemaakt. Eventuele tegoeden zullen binnen vier tot acht weken worden overgemaakt.

Hoe Elegant energieovernamedocument invullen?

energiemeter

Meterstanden

Op het Elegant overnamedocument noteer je de meterstanden van de gas- en elektriciteitsmeter. Het is aan te raden om dit te doen op de dag van verhuis. Als er een digitale energiemeter aanwezig is, zullen de meterstanden automatisch worden doorgegeven op de verhuisdag die je aan Elegant hebt doorgegeven.

ean code

EAN-code

De EAN-code voor een energiemeter in België begint altijd met 54 en heeft in het totaal 18 cijfers. Je kunt deze code terugvinden op de zijkant van je energiemeter of op de Elegant factuur. Verder zal je ook het meternummer moeten noteren, welke op de meter wordt aangegeven met nr of nº en uit zes tot acht cijfers bestaat.

Hulp nodig bij je Elegant verhuis?

Neem contact op met KillMyBill en onze energie-experts helpen je geheel gratis met al je vragen betreffende je verhuis en het overzetten van je energiecontract.

Wij zijn te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 tot 17:30 uur.

Je kunt uiteraard ook direct met de Elegant klantendienst contact opnemen voor al je vragen betreffende je verhuis.

Hoe Elegant contract opzeggen?

Als je gaat veranderen van energieleverancier is het niet nodig om het contract bij Elegant op te zeggen. Zodra je een contract afsluit bij een andere energieleverancier, zal Elegant automatisch op de hoogte worden gebracht van je overstap en het contract beëindigen.
Voordat je gaat veranderen van energieleverancier is het sterk aan te raden om alle contracten met elkaar te vergelijken. De prijzen kunnen namelijk sterk verschillen per leverancier. Het vergelijken van alle contracten in België kan met de gratis energievergelijker van KillMyBill.

Selectra

Elegant opzeggen bij overlijden of verhuis naar buitenland

Overlijden

Na een overlijden zal je het contract van Elegant moeten opzeggen of over moeten zetten naar een andere bewoner van de woning. Contacteer de klantendienst van Elegant voor het opzeggen van het contract: 015 48 11 30.

Verhuis

Als je gaat verhuizen naar het buitenland, een regio waar Elegant (nog) niet actief is of als je gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft, zal je het contract van Elegant moeten opzeggen. Houd rekening met een opzegtermijn van één maand.

Hoe sluit je een nieuwe Elegant contract af na een verhuis?

Elegant logo
1 2 3
1

Sluit een contract bij Elegant af

contract opzeggen en slotfactuur
1 2 3
2

Elegant zegt je oude contract automatisch op + je ontvangt de slotfactuur

einde overstap
1 2 3
3

Geniet van Elegant in je nieuwe woning!

Veelgestelde vragen over Elegant verhuizen en opzeggen

Is een contract van Elegant opzeggen gratis?

Veranderen van energieleverancier kan in België op elk moment, zonder dat hier een opzegvergoeding voor in rekening kan worden gebracht. Je zult enkel rekening moeten houden met een opzegtermijn van één maand.

Handige links:

Kan ik klant worden bij Elegant na een verhuizing?

In België kan je op elk moment veranderen van energieleverancier. Het is dus ook bij een verhuis mogelijk om over te stappen naar Elegant.

Hoe lang kan een terugbetaling van Elegant duren?

Zodra Elegant de meterstanden heeft ontvangen van je netbeheerder kan het ongeveer 4 tot 8 weken duren voordat je de terugbetaling hebt ontvangen. Indien de terugbetaling lang op zich laat wachten, kun je met de klantendienst contact opnemen.

Handige links:

Hoe stuur je het overnamedocument naar Elegant door?

Het overnamedocument kun je naar Elegant doorsturen via het e-mailadres van je persoonlijke dossierbeheerder. Vervolgens zal je een bericht ontvangen zodra de gegevens zijn verwerkt.