Luminus contact: overzicht gegevens klantendienst

Geactualiseerd op
minuten lezen
luminus logo

Je kunt contact opnemen met de klantenservice van Luminus door te bellen naar het nummer: 078 150 210. Daarnaast is het mogelijk om digitaal in contact te treden door een e-mail te sturen naar: [email protected]. Als klant kun je ook gebruikmaken van de My Luminus klantenzone, waar je diverse energiegerelateerde zaken gemakkelijk zelf thuis kunt afhandelen.

Hoe Luminus contacteren?

Er zijn diverse manieren om contact op te nemen met de Luminus klantendienst, waardoor je de optie hebt die het beste bij jou past. Hieronder vindt je een overzicht:

  • Telefonisch met de klantendienst
  • Digitaal via e-mail of chat met de klantendienst
  • Per post naar de hoofdzetel

Om het voor particuliere klanten nog overzichtelijker te maken, vind je hieronder een tabel met alle contactgegevens van de Luminus klantendienst. Deze gegevens stellen je in staat om snel en gemakkelijk in contact te komen met de energieleverancier, zodat je snel geholpen kunt worden bij eventuele vragen of problemen.

Overzicht contactgegevens Luminus
ContactmiddelContact
Luminus telefoonnummer klantendienst📞 078 150 210
Luminus e-mailadres[email protected]
Luminus postadresPostbus 48000, 1000 Brussel
Luminus online klantenzoneMy Luminus klantenzone

De Luminus digitale klantenzone

Je hoeft niet altijd de energieleverancier te benaderen; veel zaken kun je zelf regelen via de online klantenzone genaamd My Luminus. Ontdek onderaan deze pagina welke taken je daar kunt uitvoeren. Voor verdere vragen kun je ook het overzicht ‘Veelgestelde Vragen’ van Luminus raadplegen. Mogelijk vind je daar meteen het antwoord dat je zoekt.

Vraagteken
Vraagteken

Informatie en advies energie (Gratis dienst)

Bel de energie-experts van KillMyBill voor gratis advies of vrijblijvende informatie.

Vraagteken
vraagteken

Informatie en advies energiecontracten (Gratis dienst)

Dien een terugbelverzoek in OF vergelijk met de KillMyBill energievergelijker.

Luminus telefoonnummer klantendienst

Voor gewone vragen kun je altijd contact opnemen met de klantendienst van Luminus via het nummer 078 150 210. Zorg ervoor dat je je klantnummer bij de hand hebt voor een vlotte afhandeling van je vraag. De klantendienst is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 8:00 uur tot 18:00 uur.

In het geval van een noodgeval, zoals storingen aan de elektrische binneninstallatie na de meter, is er een gratis noodnummer van Luminus dat je kunt bellen: 0800 911 11. Dit nummer staat klaar om snel hulp te bieden in noodsituaties.

Luminus e-mail of chat klantendienst

Je hebt ook de mogelijkheid om contact op te nemen met deze leverancier via het Luminus e-mailadres voor allerlei vragen en om documenten door te sturen. Het Luminus e-mailadres is: [email protected]. Wanneer je per e-mail contact opneemt, is het belangrijk om ten minste de volgende gegevens door te geven:

  • Naam van de contractant;
  • Je klantnummer;
  • Je telefooonnummer.

Eveneens kun je het digitale contactformulier van Luminus invullen. Als je ervoor kiest om via het formulier contact op te nemen, dan zul je binnen maximaal twee werkdagen een antwoord ontvangen.

Luminus adres hoofdzetel

De Luminus hoofdzetel is gevestigd in Sint-Joost-ten-Node, een gemeente in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Als je van plan bent om een bezoek te brengen aan de Luminus hoofdzetel, raden wij je aan om eerst een afspraak te maken via de Luminus klantendienst. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat er iemand beschikbaar is om je te ontvangen en je vragen te beantwoorden.

Voor alle correspondentie per post gericht aan Luminus, kun je deze sturen naar het postadres: postbus 4800, 1000 Brussel.

Hieronder vind je het exacte adres van het Luminus hoofdkantoor:

Luminus nv
Koning Albert II Laan 7,
1000 Sint-Joost-ten-Node

Vraagteken
Vraagteken

Informatie en advies energie (Gratis dienst)

Bel de energie-experts van KillMyBill voor gratis advies of vrijblijvende informatie.

Vraagteken
vraagteken

Informatie en advies energiecontracten (Gratis dienst)

Dien een terugbelverzoek in OF vergelijk met de KillMyBill energievergelijker.

My Luminus klantenzone

Er zijn diverse zaken waarvoor je niet noodzakelijkerwijs contact hoeft op te nemen met Luminus. Veel van deze kwesties kun je namelijk zelf rechtstreeks afhandelen via de digitale klantenzone genaamd My Luminus. Hieronder vind je een aantal van de zaken die je eenvoudig vanuit huis kunt regelen:

  • Het aanpassen van persoonlijke gegevens, zoals adres- of contactinformatie.
  • Het wijzigen van het voorschotbedrag op je energierekening, zodat dit beter aansluit bij je verbruikspatroon.
  • Het raadplegen van je energieverbruik en het bekijken van je facturen om een beter inzicht te krijgen in je energiekosten.

Je kunt enkel bij My Luminus inloggen als je een bestaande klant bent bij de energieleverancier.

Veelgestelde vragen over de Luminus klantendienst

Hoe wordt je klant bij Luminus?

In België hebben zowel consumenten als kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's) de vrijheid om relatief gemakkelijk over te stappen naar een andere energieleverancier. Als je geïnteresseerd bent in wat Luminus te bieden heeft of als je direct wilt overstappen naar hun diensten, zijn er verschillende manieren om dit te doen. Je kunt bijvoorbeeld naar de website van Luminus gaan om een nieuw contract af te sluiten.

Raadpleeg de tarieven van Luminus.

Hoe dien je een klacht in bij Luminus?

Indien je niet tevreden bent over de dienstverlening van Luminus, heb je de mogelijkheid om klachten in te dienen bij de klantendienst van Luminus via de speciale Luminus klachtenpagina.

Wil je overstappen naar een andere leverancier? Ontdek hoe je het contract bij Luminus kunt opzeggen en een overstap naar een andere leverancier regelt.

Is het Luminus telefoonnummer gratis?

Het bellen naar Luminus is niet kosteloos. Hoewel het telefoonnummer van deze energieleverancier geen premium nummer is, wordt het zonale tarief wel in rekening gebracht. De specifieke kosten die aan een telefoongesprek verbonden zijn, kunnen variëren afhankelijk van je mobiele abonnement en de voorwaarden die daaraan verbonden zijn.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 14 stemmen vond de informatie nuttig.